Oh what a night...

Vilken skitnatt jag har haft rent ut sagt. Det började med en bekant doft i sovrummet runt klockan 01.00. Först trodde jag i halvdvalan att det kanske var lilla jag men se det blev snart för påtagligt till och med för mig. Min ludna vän är helkass i magen. Sedan har det fortsatt med utfall i båda ändarna. Ingen frukost blev det idag och jag lider med henne för hon verkar konstant hungrig. Har en känsla av att det är mitt fel eftersom jag ökat på matgivan samtidigt som det åtgår rätt mycket godis som belöning när vi tränar. Så nu får vi snåla på intaget även om hon verkar helt utsvulten. Vad smidigt om någon kunde begränsa mitt intag av föda så där rätt av bara...
Hoppas hon är okej till helgen för vi ska ha klubbträningshelg på Brukshundklubben. Ska bli jättekul och säkerligen lärorikt för det lilla spöket. Om inte annat är det nyttigt med andra hundar, nya människor och nya påhitt.

Vädret är bara för härligt. Tänk vad lycklig man blir i sinnet bara solen tittar fram. Vill vara ute hela tiden och bara mysa och hoppas att helgen blir lika fin som dessa dagar. Enda smolket i bägaren (men som jag försöker förtränga) är att allt damm och de skitiga fönstren på något sätt gör sig påminda. Bilen är inte heller en kul upplevelse, något dammig och lerig inuti...Men vad fasen, jag tvingar mig att blunda för det och istället fokusera på hur härligt det är när solen faktiskt värmer lite skönt.
En liten reflektion över det här med manligt och kvinnligt:
I natt till exempel vaknar inte min sambo en enda gång fast det luktar skit i hela sovrummet och hunden är jätteorolig. Döv? Nä, inte vad jag vet. Varenda gång jag har väst "jävla idiot" mellan mina sammandragna läppar har han uppfattat det. Till och med när jag vistats i en annan kommun...(nästan).
Gällande det med dammet och fönstrena som ser ut som om något har spytt på dom är jag nog mer imponerad över hur män kan stänga av fullständigt. Finns säkert killar som inte klarar det heller men jag känner ingen. Däremot känner jag en uppsjö med brudar som helt flippar ut när det är lite skitigt hemma. Ack ja, det är väl tur att vi alla är olika.

Melodifestivalen är över och jag verkar vara den enda i världen som inte suttit klistrad vid TV:n under dessa lördagar som det pågått. Jag har inte ens observerat om jag hört den vinnande låten eller inte. Är det något allvarligt fel på mig? Istället såg jag en helt underbar film som jag varmt kan rekommendera, Den vita masajen. På söndagen drog vi på med den sista Wallander-filmen som jag också tycker håller god klass. Lite lagom på en söndagskväll när man är lite mosig och mätt efter uteaktiviteter och en midddag.
Ha nu en fantastisk dag och njut av det underbara vädret! Glöm inte andas, dricka vatten och äta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback