Gravallvarlig

Fredag igen! Veckorna bara rusar fram, det är nog för att man har det så förbannat trevligt...
Vädret i veckan har varit helt suveränt och jag känner mig sååååå bortskämd att jag kan styra mina arbetstider och har möjlighet att vara ute mitt på dagen med jycken. Det är livskvalitet! Jag kan till och med tycka att jag är värd det med tanke på alla år man har slitit. Både som ensamstående mamma och som en del i parförhållande som inte alltid varit så kul (finns ju en anledning till att man separerar).
Detta kanske inte varar för evigt så det är bäst att passa på att njuta.
Fick ett ryck och gick och solade vid 7 i morse. Tänkte att om man blir brun så känner man sig fräschare och då kanske man vill äta lite nyttigt också. Som en naturlig följd av det kanske några kilo kunde förpassa sig från min kropp, snabbt. Keep on dreaming men hoppet är det sista som överger människan. Fast jag skulle egentligen vilja säga att skatter och avgifter är det sista som överger människan. Intill döden förföljer det dig, du ska till och med planera för döden och betala för din gravplats så snart du har en inkomst. Min gravplats kommer nog att bli fin eftersom jag kommer att leva så förbannat länge nu när jag är rökfri och alltså kommer jag att kunna betala för den i många år till. Trist egentligen eftersom jag vill kremeras...
Nåväl, man får väl dela med sig och hoppas att någon annan som kastat in handduken kan få del av mina kulor.

Trevlig helg och hoppas solen lyser på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback