Deppshoppa

Drabbades av en plötslig lust att shoppa mig glad. Gick dock snabbt över när jag frågat syrran om hon ville hänga med och "deppshoppa". Nä, jag är för tjock svarade hon. Jaha, det är hon ju liksom inte ensam om i syskonskaran...Eftersom vi bara är två så kan man snabbt räkna ut med arslet och en bit krita vem den andra tjockisen är. Alltså ingen shopping idag. Kan inte fylla garderoben med fler små klädesplagg som jag ska använda när jag blir smal. Det är bara att inse följande, det går inte att köpa kläder i en storlek mindre och tro att jag ska vakna en morgon och det bara har hänt. Det är inte som att spela på Triss när man ska banta, det händer liksom inte bara. Fan vad trist, nu är det slutglufsat (igen o igen o igen...)
Nu ska jag gå ut med hunden och sedan se om jag kan hitta ett salladsblad att knapra på eller om jag helt enkelt ska äta lite luft till lunch!

Ha en underbar eftermiddag alla smalisar och tjockisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback