Aktiv helg

Då var det fredag igen och vädret är helt underbart! Ska få gå på ishockey ikväll och ser fram emot mascoten, ismaskinen och den goda korven i pausen. Det andra som händer dessemellan kan kvitta.
Vilken tur att man har en mamma. Hon ringde precis och frågade hur vi gör på måndag? Ähhh, måndag säger jag helt urblåst som vanligt. Ja, din yngsta son fyller år!! Hur i hela fridens namn kan en sådan sak bara försvinna ur medvetandet? Blir verkligen orolig över mig själv ibland. Nu har han i och för sig varit hos sin pappa en vecka men ändå. Kanske läge för Barnavårdsnämnden att göra en hämtning...

På lördag blir det långpromenad och korvgrillning med goda vänner. Finns inget som är så gott som en hederlig wienergrillare med bröd utomhus vid sin egenhändigt uppgjorda brasa. (Skrev jag en korv, jag menar tre...) Tror jag ska slå på stort och göra en påse med deg så vi kan grilla pinnbröd också.
Söndagen blir tidig, upp redan vid 5 för att åka till Höganäs och vara moraliskt stöd till vänninan som tävlar med sin hund. Tänk om några månader är det min tur att börja fara runt och tävla med min hårboll. Vid blotta tanken blir magen i upprorstillstånd. Man kan lugnt säga att jag har en tung bit gällande mina tävlingsnerver. När jag går in på planen får jag tunnelseende och i värsta (eller bästa) fall vet jag inte vad jag gör heller. Funderar på betablockerare, funkade skitbra när jag körde upp för tung MC. Kände mig inte helt kolugn men åtminstone i sådan balans att jag visste vad jag gjorde.
Nu har jag ju en PT (personlig tränare) så  hon kanske kan lyckas med att få ordning på mina tävlingsnerver.
Man skulle kanske kalla henne för PTH...

Trevlig helg till er alla och glöm inte att  på söndag blir vi av med en timme igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback