Midsommarblöta

Midsommar står för dörren:
Mamma kämpar med barnens midsommarklänningar, flätar hår och försöker samtidigt piffa till sig själv lite. Man vill ju vara sådär somrigt fin på midsommarafton, denna magiska dag. Pappa är bakis sedan fyllan igår. Klart som fan man var tvungen att provsmaka midsommarbrännvinet! Bär av till goda vänners trädgård, sill, nypotatis och nubbe. Klockan tre är det dags för dans kring midsommarstången. då är pappa så packad så han sitter kvar vid bordet. Barnen dansar och mamma låtsas för glatta livet att allt är sååå bra.
Faktiskt är detta ingenting som jag har upplevt, tack gode gud. Sett det såklart men aldrig varit den där mamman. (Jag har lekt pappan...) Nej, skämt åsido, så jävla mycket elände den där fyllan kan ställa till med. Tycker reklamen som nu rullar i någon av köpekanalerna mot alkohol är suverän. Därför en liten moralkaka från en kärring som tänker både dricka bärs och nubbe, ha kul men låt inte alkoholen förstöra en av sommarens underbaraste dagar! Låt den värsta blötan komma utifrån istället och det lär ju bli ganska enkelt då det är lovat mycket regn.
Tydligen ska man också lägga en massa blomster under kudden för att drömma om sin prins. Det skippar jag eftersom det i all växlighet så här års finns något som heter insekter. Har redan min prins och har drömt både ljuvliga drömmar och mardrömmar om och med honom. Är inte heller särskilt sugen på främmande kryp i min säng...
Önskar alla en skön helg i goda vänners lag.


Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback