Blixt Gordon och gänget

Idag ösregnar det och tänka sig vad jag har kommit på?! Det finns hundraser som inte behöver gå ut och gå när det regnar!!!! Alla andra mornar när vi tar vår morgonpromenad så möter vi i snitt åtminstone 3 hundar. Idag inte en endaste!
Däremot passerade jag en skara av sommarjobbande ungdomar som rensar och gör fint i våra rabatter. Eftersom jag bor i stan och ofta rör mig i stan så ser jag dessa ungdomar nästan dagligen. Upphör inte att förvånas över deras nästan hysteriska entusiasm - hoppas de blir färdiga till snön kommer...
Idag stod en och petade med en skrapa på skaft i en brunn, rensade förmodligen mellanrummen i gallret för det brukar ju sätta igen där...nästa snubbe stod och slog med en kratta i en buske. Vet inte om han skulle försöka torka busken med vinddraget ifrån krattan. Den tredje halvdöda saken attackerade lite ogräs i ultrarapid, dock utan kraft eftersom det långa grässtrået vägrade släppa taget om jorden. Såg nästan ut som om han smekte grässtrået...Herregud! Tänk om det är  någon av dessa som en dag kommer att operera in en ny höftkula eller mata mig på långvården eller kanske kommer jag att rösta på någon till statsminister. Klart svårt att tro men det blir ju faktiskt människor av dessa sengångare så småningom, de flesta iallafall.

Ha en underbar dag i regnet och tänk positivt - lite regn och värme gör susen för kantarellerna!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback