Skitdag - bradag

Igår var en riktig skitdag med regn, regn och åter regn. Men idag känns allt mycket bättre. Det går liksom i några slags intervaller, skitdag, bra dag, skitdag, bra dag. Känner på mig att idag händer det - idag vänder det! Någonstans har jag läst att om man bara tänker positivt så kan det hända grejer och jag tänker som fan!
Idag ska jag fokusera på saker som jag faktiskt kan påverka, tex. de små äckliga tvestjärtsbebisarna som har flyttat in under min tröskel under ytterdörren. Jag ska träna min hund ikväll och ge henne en riktig genomkörare med spår och hela skiten. Tar på mig de längsta stövlarna jag har för jag tycker orm är ganska vidrigt och har hört att sådana finns i skogen. Sedan ska jag äta nyttigt idag och tänka på min degmage och bara ge den sådant som är bra för degmagar. Göra färdigt min bokföring för juni (utan att lipa). Köpte Liza Marklunds Nobelfesten så lite läsning får det också bli. Japp, nu känns det genast mycket bättre och nu ska jag ta mig en god kopp kaffe och dra igång den här dagen i mitt liv!

Kram på er och har ni ingen egen krage att ta er i så ta i någon annans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback