Semlans tid är förbi

Inväntar telefonsamtal från Vårdcentralen. Är tydligen en speciell sköterska som har hand om rökavvänjning. I morgontidningen var det en stor artikel om just sluta röka. Av de som lägger av på egen hand utan hjälpmedel så är det 2-3 personer av 100 som är rökfria på 1 år. Av de som använder sig av hjälpmedel klarar sig 30 av 100 personer. Ja, då begriper man att det inte är så smidigt. Men min motivation är fortfarande stor och jag har bestämt mig. Ju mer jag tänker på det ju mer röker jag... Precis som om man håller på att ta ett farväl som känns skönt fast jag vet att det kommer att bli hur jobbigt som helst.
Igår storhandlade vi och gjorde middagsplanering för hela veckan. Struktur i kampen för ett hälsosammare liv och förhoppningsvis viktminskning. Det är alltid lättare om man är fler som drar igång.
Som tur är har något makalöst hänt - i år verkar det som min semlemani har gått över! I fredags åt jag en semla från mitt favoritkondis och visst var den jättegod men samtidigt inte alls så smaskig som jag fantiserat om. Tänk om man kunde hitta en grönsak eller frukt som man bara fick dille på?
Ikväll blir det lax med pressad potatis och limesås (recept från Viktväktarna). Är det gott lovar jag dela med mig av receptet imorgon.
Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det är klart att du klarar allt du vill ta dig för gumman! Tänk vad snygga vi ska vara om några månader....lagom till mc-säsongen kanske du måste byta till ett par barnskinnbrallor!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback