Rökiga funderingar

Gårdagen var en bra dag eller inte...
Urinvägsinflammation (=jätteont), satt i nästan 3 timmar hos doktorn men fick förmånen att vänta i ett par olika väntrum. Det var i och för sig bra för tidningsutbudet skiftade. Efter det en snabbis ner på stan för att köpa med lunch hem. Kommer tillbaka ut till bilen och då har jag fått en gullig P-bot under torkarbladet!
Som plåster på såren klämde jag en semla och fick  dåligt samvete och så var den inte ens god. Därför var jag tvungen att koka varm choklad på kvällen och doppa limpmackor. Sedan fick jag ännu mer dåligt samvete och magen var i uppror. Varför tror man det ska hjälpa om man petar i sig en massa?

Denna dag började iallafall lite bättre med solsken till en början men nu är det som vanligt igen, regnigt och grått. Funderar på att sluta röka, syrran är inne på sitt tredje dygn. Är i ärlighetens namn väldigt rädd för lungsjukdomen Kol. Ja, tanken finns där, alltid en god början. Hellre tjock och rökfri än tjock och rökig eller som farsan brukar säga, hellre äter jag själv än ser mina barn svälta....

Nu kaffepaus men inga kakor och semlor...

Kiss kiss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback