Äntligen på väg mot rätt årstid...

Då var Jesus födelsedag över, nya året infirat samt även trettondagsafton. Någon vidare julstämning har jag inte upplevt däremot har det varit mycket trevliga sammankomster med familj och vänner. Tänk ändå vad vädret kan påverka ens sinnesstämning. Lite snö hade ju varit trevligt men å andra sidan är det inte speciellt kallt och det är skönt med tanke på hur mycket tid jag nu spenderar utomhus.

Det lilla djuret har verkligen förhöjt dessa 5 veckor som hon bott hos oss. Liksom full rulle, hela tiden...
Började julen så fint med att rasera min före detta svärmors fina julgran. Råkade liksom fastna i den på något sätt. Mycket kulor och vatten på golvet om man säger så. Själva valde vi bort julgranen i år, smart drag. Det är precis som att ha småbarn igen med undantaget att den här prylen sover iallafall på nätterna.
I övrigt full speed. Vi tränar nu passivitet inomhus och det går faktiskt skapligt. Man kan liksom inte mumsa på alla trösklar, äta Yuccapalm, bitas i byxbenen och klättra på bänkar och bord hela dagarna. Toaletten är visserligen väldigt liten och man får väl tacka för hennes kreativa försök att förstora den genom att mumsa sig igenom väggen. Tänk vad ett så litet djur kan åstadkomma mycket under väldigt kort tid. När vi sitter i soffan springer vi i skift för att kolla läget. Är det tyst är det ofog på gång och låter det så är det också ofog på gång...
Midjemåttet har dock inte ökat över julen och det får jag tacka min livliga valp för allra ödmjukast.

Nytt år, nya utmaningar! Det är nu andra året i rad som jag inte har avgivit några nyårslöften varken till mig själv eller andra. Känns bra och jag suger fortfarande på nyårslöftet för 3 år sedan när jag lovade mig själv att ta MC-kort. Fortfarande en lyckokänsla att man redde ut det. Längtar som bara den till säsongen drar igång igen. Det blir dock inte så mycket långresor i sommar med tanke på hunden men det är så mysigt ändå. Kvällarna när man sticker ut ett par timmar, tar ett kaffestopp antingen på ett fik eller halar upp medhavda mackor och kaffe.

Finns så mycket att se fram emot i vår och jag tror det är viktigt att man har det. Kämpa på med jobbet, träna hunden, eventuellt någon weekend trip, lite trevliga fester samt ett bröllop i maj. Ska vara Toastmadame igen och det ska bli jättekul. Samtidigt får man inte glömma att leva just nu, just idag. Är så lätt att bara låta livet vara en transportsträcka mellan olika händelser. Det är ju faktiskt däremellan som livet är och den fantastiska vardagen som ibland håller på att kväva en. Men så fort man passerat jul och är på rätt sida igen - mot våren - så lättar liksom allt!

Ha en underbar dag och unna dig en stund för dig själv idag, med en god bok, en promenad, ett bad eller varför inte något gott att äta!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback