Status: rökfri

Status: Fortfarande rökfri (4 heldagar). Är inte ens röksugen, fattar ingenting. Jag som trodde jag skulle klättra på väggarna och yla. Syrran hade nog räknat med att få gotta sig lite åt min abstinens. Har hon fått lida så kan väl jag...Hon är förövrigt inne på sin 6:e vecka och det är skitduktigt.
Måste nu bara hitta goda grejer att mumsa på som man inte blir fet av. Ungefär lika enkelt som att vinna på Triss. Inget i världen kan få mig att tycka att en morot är lika gott som en påse Polly. Det handlar ju om att tvinga sig att tycka det och har man tvingat sig själv tillräckligt många gånger så kanske man till slut tycker det. Det handlar alltså om att hjärntvätta sig själv!

Huruvida min ludna jobbarkompis gillar mitt nya rökfria liv vet jag inte. Vad jag däremot vet är att hon nu tapppar sina valptänder och börjar få sina vuxentänder (ja såklart, inte fan får hon grannens). Det luktar vidrigt rent ut sagt och man kan ju inte direkt be henne ta ett tuggummi. Hoppas det eviga nafsandet och bitandet upphör när tänderna är skiftade. Det bara "råkar" bli så att händer och fötter, kläder och allt som kommer i hennes väg bara fastnar i munnen.
I övrigt är hon helt fantastiskt härlig. Aldrig sett på maken till arbetsvilja och energi. Trodde aldrig att jag skulle få träna en hund i passivitet men så blev det! Vi kör sökträning i skogen flitigt och hon är helt sanslöst duktig.

Nu ska jag jobba på lite innan det är dags att ta en brejk för en promenad. Tror jag slinker in på affären och köper lite naturgodis till kaffet. Bara lite...

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback