Nyhetens behag

Rökfri söndag, måndag och början av tisdagen. Konstigt nog är jag inte speciellt röksugen. Mår faktiskt lite pyrt av Zybanen. Smakar metall i munnen och lite känslan av att man står utanför sig själv och betraktar eländet. Tror inte det stora röksuget slår till ännu på några dagar. Nu är det nyhetens behag och tankarna snurrar kring hur kroppen gör sig av med gifterna och huruvida rökhostan börjar mattas eller inte.
Unnar mig rikligt med god mat och godsaker. Inte i överflöd men sådär så jag känner mig lite bortskämd. Fan, jag är ju duktig som har tagit det här beslutet!
Här kommer lite tips på mums när man vill skämma bort sig själv en smula:
1) Philadelphiaost som man mjukrör lite. Häll över Sweet Chili sås och dippa tacochips.
2) Kittost med någon söt marmelad, typ fikon eller päron. Läggs på salta kex, oh så underbart gott!
3) Inlagda vitlökar, oliver och diverse annat smått och gott som finns färdigt i butiken. Bara att plocka själv!
    Äts som de är rätt upp och ned annars passar det ju bra till annan mat typ tacos.
4) Söta kärnfria vindruvor. (Utan fett men säkert för mycket fruktsocker). Gott iallafall!
5) En hederlig fruktsallad är aldrig fel. Bäst är om någon annan hackar och skalar...

Ja, man kan faktiskt kombinera alla 5 förslagen. Kvällarna är ju långa ibland....

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Kooolingen

Helt underbar läsning...
Skratten har duggat tätt...

2007-02-22 @ 08:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback