Målbilden

Inne på fjärde dagen med Zyban. Inatt vaknade jag vid ett, klarvaken. Sömnsvårigheter är tydligen en av de vanligaste biverkningarna. Jag trodde man skulle bli lite piggare på dagarna, inte på nätterna. Finns egentligen inte så mycket att hitta på just vid den tiden...åtminstone inte varje natt...
En väninna som jag hetsat upp i min planering av rökstopp fick sitt besked i måndags - hon har KOL!
Hur mycket av lungkapaciteten som är borta ska visst testas nästa vecka. Den kapaciteten kommer aldrig någonsin tillbaka. Hon har slutat röka NU.

Har lyckats bra med att mumsa upp mig ett par kg innan rökstoppet. Tröstäter lite i förväg...Förhoppningsvis har jag snart tröttnat på att mumsa så min bantning infaller precis i samband med mitt nya liv. Realistiskt eller hur? Ser framför mig om några månader en smal (smalare) tjej med rosig hy och fräsch andedräkt. Målbilder är viktigt.

I övrigt kämpar vi på. Hela veckan har solafan varit på annat håll och det känns som om man lever i en grå filttoffel. Det gör jag ju förvisso eftersom jag slafsar runt i just ett par gråa filttofflor.
Nu ska jag gå på föredrag och förhoppningsvis få lära mig något nytt!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej.

Vilka kanonpinglor vi kommer bli du och jag.
Folk kommer ju inte känna igen oss!!
Puss på magen som snart är smal som en tarm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback