Dagen F närmar sig

Den stora dagen F närmar sig. F som i Fimpa! Har löst ut Zyban som ska hjälpa mot det värsta röksuget samt varit hos en rökavvänjare på Vårdcentralen. Börjar mumsa Zyban på måndag och söndagen därefter är det slut. Känns jättekonstigt, sorgligt och skönt blandat om vartannat. Känns som om det är nu tåget går, gör jag det inte nu går det lätt 5-10 år till och då kan det definitivt vara kört.
Snacka om att jag ångrar att jag någonsin började röka. Om jag varit en sådan som kunde hållt mig till 2 om dagen eller bara lite feströkning hade det varit okej men jag funkar inte så. Allt eller inget!
Det värsta är att jag redan börjat tröstäta. Unnar mig lite gottigottgott för att jag ska bli så duktig och bli rökfri. Pengarna jag sparar på att vara ickerökare får väl gå till en fettsugning.
Sambon la av i måndags och det hjälper till. Kan inte längre sitta under fläkten och bolma. Skäms också lite när jag röker och inte han. Men det är jättebra, blir lite nedtrappning och beteendeförändring för min del.
Min absolut största sporre är hunden. Jag vill orka många, många år till och vara aktiv med henne. Inte flåsa i skogen eller värsta scenariot, bli sittande på en stubbe med syrgastuber på ryggen. Visst kan det vara kul att leka Ghoost Busters men då ska det vara frivilligt.
Syrran är inne på sin fjärde rökfria vecka och det är fortfarande ett helvete till och från. Hon har fått ett jäkla luktsinne och det undrar jag om ser fram emot. Tycker redan nu att det ibland kan lukta förfärligt i vissa situationer och i vissa rum...
Så nu är det sista helgen med ciggen. Det blir inget vin nu heller, mitt karaktärsprov är inte över ännu. Visst har tanken slagit mig att innan rökstoppet ska jag ta mig en redig bläcka och röka som fan men vad sjutton, det har jag ju gjort så många gånger. Dags att testa något nytt!
Trevlig helg och förhoppningsvis ska vädret bli underbart i helgen. Var ute och njut!!!!

Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback