Då var det fredag igen...

Fredag igen och en hel vecka utan ett endaste glas vin!!!! Det har gått förvånansvärt bra och jag vet egentligen inte vad som hände...(Så har jag sagt många gånger när jag vaknat morgonen efter måååånga glas vin). Råkade bara sladda förbi MC Donalds en sväng igår kväll och se då var den där jävla munnen igång igen som faktiskt liknar min och sa: - en mellan pommes, tack.
Minimorötterna då? Som faktiskt är goda men inte alls i paritet med pommes men så mycket nyttigare!
Röker på duktigt och har tid först hos läkaren nästa vecka och sedan hos en rökavvänjningskonsulent (eller vad det nu kan heta, vi kan väl kalla henne Fimpen rätt och slätt). Då ska jag tydligen sätta ett datum när jag gör slut med sin rykande vän. Motivationen fortfarande på topp men funderar på hur jag ska lägga upp nya rutiner så jag inte hamnar i fällorna. Tankarna går osökt till Viktväktarperioderna när man skulle ha morotsslantar i väskan och mumsa i sig varje gång suget efter kakor och godis dök upp. Det lyckades sisådär...alldeles för  lite choklad på morötterna. Köper jag tillräckligt tunna morötter så kanske jag kan låtsasröka?
Ikväll ska man bli vacker som en dag. Ska till en kompis och få lära mig hur man gör en snygg make-up. Tycker väl att jag har lyckats bra med det emellanåt men lite nya tips är aldrig fel. Jag kör, basunerade jag ut till väninnorna - både dit och hem. Va???? Är du sjuk?
Nä bara så jävla bestämd att jag någon gång ska ha karaktär. Ska man fimpa för gott måste man även kunna låta bli annat ibland. Ser det som ett karaktärsprov.

Ha en fantastisk helg!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback