Stearinförgiftning

Undrar om man kan drabbas av stearinförgiftning? I så fall ligger jag nog ganska pyrt till. Är själv flitig på att tända ljus varenda kväll och vem man än besöker så nog har de tända ljus. Jättemysigt är det men allt som brukar vara mysigt och njutbart blir förr eller senare farligt. Så länge stearinforskarna håller sig lugna och Aftonbladet inte blåst upp skräckrubriker på löpet typ: - Stearingdöden skövlade sina första 14 offer i Ljusdal...
...så tänker jag fjutta på vareviga kväll.

Var på mitt första julbord i år och visst är det något speciellt med en så hysterisk tilldragelse. Vi lever i ett land där vi alla kan äta oss mätta varenda dag men när det kommer till julbordet så undrar man ju. Det kommer något djuriskt (grisigt) över somliga och det ska liksom bara tryckas in. Är det sedan gratis också är det ju ännu bättre och ännu mer legalt att frossa. Vad är det som är så speciellt egentligen? Samtliga rätter äts ju hela året men var för sig. Plötsligt när allt serveras på samma gång så blir det så fantastiskt. Sedan sitter alla där med jästa magar och småfiser i brallorna. Kväver små rapar och ojjar sig över att de är såååå mätta. Vilken jävla företeelse egentligen! Personligen hade jag gärna delat upp det på några dagar. Igår kväll till exempel hade gottebordet gärna fått rullas in lagom till kvällsfilmen...

Förövrigt har jag inhandlat fullkornspepparkakor till min egen lilla fullkornsjul. Smakade helt okej men var inte nyckelhålsmärkta så förmodligen innehåller de väl något annat onyttigt. Ack ja, summan av lasterna är som bekant  konstant...

Ha en bra dag i blötan.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback