Ibland är vår värld lite "färs"artad

Ibland undrar man bara vad som försigår i vår lilla värld:
Lyssnade på radion när jag satt i bilen och då rapporterades det om plastikläkaren i Malmö som våldtagit sina kvinnliga patienter under narkos. Avslutningsvis säger reportern att läkaren troligtvis blir av med sin licens. Jasså???
Får man verkligen inte söva sina patienter och sedan sätta på dom?

Sedan har vi ju den fantastiska störtdykningen för ICA. Finns det någon som tror att detta bara förekommer på 4 ICA Maxi i Stockholmsregionen och ingen annanstans? När man pratar miljoner i ökade vinster för att laborera lite med köttet har jag svårt att dels tro att det bara förekommer i liten skala samt att det inte tipsats om det på högre nivå. Nu har jag iallafall fått min förklaring till varför det är gaslarm i kommunen så fort man köpt färdigmarinerad flintastek till sommarens grillningar.
Känns sådär kul att köpa malet till julens köttbullar...men samtidigt lite spännande. För nu är färsen kanske så färsk att den luktar annorlunda och köttbullarna blir ännu godare.

Ikväll är det säsongsavslutning av Desperate Housewives, det får man bara inte missa! Kanal 5 klockan 21.00.

Ha en härlig kväll!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback