Skogens gula guld

I går hände det! En hel backe full av skogens gula guld. Kunde inte plocka alla utan har sparat tills idag. Får ta med mig en stor kasse så jag får med mig allt. Detta stället är garanterat helt obesökt av andra och jag hade aldrig hittat hit om jag inte gått vilse för några år sedan. Har en tendens att gå vilse...
Fick en tanke i går att undrar om jag hittar tillbaka dit efter stormen Gudrun och det gjorde jag efter lite möda. Snacka om att det var värt det! Det jobbiga är att rensa och förvälla men det är så lyxigt att kunna slösa svampen på en god soppa elller stuvning. Har man hittat såhär mycket behöver man inte hålla sig till några sketna mackor med stekt svamp. Nu kan man till och med tänka sig att bjuda på dem...

Ha en härlig söndag i det vackra vädret!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback