Vedervärdigt i kubik

Här kommer ett tips på en påskkaka ni INTE ska baka. Smakade riktigt riktigt illa! Fy på sig ICA som kan ha ett sådant skitrecept på sin hemsida. Det handlar om en helt vanlig morotskaka i grunden. Jättegott tycker jag eftersom jag inbillar mig att den är jättenyttig bara för den innehåller morötter. Det andra som smör, socker och ägg lägger vi inga större tankar på...
På kakan brukar man smeta Philadelphiaost med lite florsocker i och nu till påsk var tipset på ica.se att ta en halv påse saffran i ostmassan. Tänkte i mitt stilla sinne när jag stod på fiket och skulle köpa lite marsipankycklingar till att garnera med att det bådar inte gott...Ska jag köpa en färdig tårta? Men då satt "kalle-redig" där på axeln och kaxade sig: klart du ska baka själv, det är ju sonens födelsedagskalas och allt!
Snälla, gå inte på detta. Vill man istället ha en gul kaka så släng i gul karamellfärg i ostmassan istället.
Står det i recept RÖR ihop ingredienserna så kör INTE med elvisp. Det gjorde jag och kakan blev ca 2 cm hög. No more baking this week!


Nu laddar vi istället för den kommande ägglossningen!

Have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback