Jag är ett nöt...

Att jag alltid ska lyckas...
Är allergisk mot cashew-, pinje- och pistagenötter. Äter därför absolut inte dessa nötter då det innebär kraftiga magsmärtor, kli i halsen och illamående med kräkningar.
I söndags när jag körde bil hem efter ett besök hos en god vän lyckades jag få med mig lite nötter som blev över efter lördagens mums. Det var dock mandlar i olika utföranden (kanderade, rostade och saltade) och det brukar jag tåla. Åt nog liiiiite för många....mådde tjuvens i måndags och kände mig spyfärdig och magen i uppror. På onsdagmorgonen när jag vaknar ser jag ut som en prickig korv! Röda, fina, lite upphöjda blemmor över i princip hela kroppen. Så jävla snyggt!
Ringer doktorn idag och får till svar att det måste vara mitt nötintag i söndags. Köp Clarityn så blir du frisk!
Sagt och gjort, nu har jag svalt en tablett och hoppas innerligt på snabb verkan då jag ska ut på galej till helgen.
Alltid när jag ringer till Vårdcentralen har jag den där känslan att jag lika gärna kunde knallat in till grannen och fått en diagnos. Känns liksom inte på riktigt...Idag kostade det dock inget (telefonråd) så jag eldade upp en hundring vid köksbordet istället.

Det räcker att man ser ut som en stoppad korv, jag vill inte vara en prickig...

Ikväll är det tjejkväll på stan med rabatter i diverse butiker. Som tur är har pengarna i plånboken fortfarande inte tagit sig så det blir inga tunga kassar att bära hem. Kan vara trevligt ändå och ett litet glas vin kanske slinker ner vad det lider....

Ha en underbar kväll!


Kommentarer
Postat av: Ansi

Tack för en underbar möhippa i lördags! Kram
Jätte rolig blogg förresten!!!!!!!! Vi syns....

2007-05-01 @ 13:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback