Arbetskraften

Har precis knopat ihop ett CV om mig själv. Alltså ett sånt där fint dokument där man spaltar upp vad man åstadkommit hittills under sitt liv. Det är många minnen som blossar upp när man går igenom gamla betyg från arbetsplatser och skolor. Men faktiskt har jag på det stora hela haft det väldigt trevlig får jag nog säga. Aldrig varit utsatt för mobbing (eller så har jag varit för dum och självupptagen för att fatta det), alltid haft jobbarkompisar med en skvätt humor, dock av skiftande mängd...Roliga arbetsuppgifter som gjort att man känt att man har utvecklats. Visst har även jag stått och stampat många gånger men av någon konstig anledning har det lett till nya arbetsuppgifter och nya jobb. Varje morgon har man ju inte direkt slängt sig ur sängen och tyckt att jippiiii, nu ska jag till jobbet och göra samma sak som jag gjort de senaste 5 åren och även de kommande 25...
Känns alltid lättare om man kan vända de mindre roliga sakerna till något positiv. Mår man tex. skit över sitt jobb så startar det någon form av process inombords som sakta men säkert mynnar fram till ett beslut att nu ska jag hitta på något annat med mitt liv. Vet i fan hur det gått till men rätt var det är (kan ta år) så sitter man på ett nytt jobb och bara trivs helt plötsligt! Hoppas med andra ord på att det där CV:t jag nyss knopade ihop ska fyllas på med ytterligare erfarenheter. Förhoppningsvis får man vara med i matchen många år till innan det är dags att dra på sig träfracken.

Påsken närmar sig och med den händelser som Jesus har gjort någon gång. Kanske vi kan säga att vi kollar in hans CV medans vi glufsar i oss ägg och påskskinka. Har inte stenkoll på vad vi egentligen firar men förmodligen är det som vanligt när det är någon högtid: Vi ska be om syndernas förlåtelse och vara tacksamma...
Ibland undrar jag om alla verkligen syndar hela tiden? Känns ju skitjobbigt om man ska gå och omkring och känna sig som en lurk hela tiden. Vad är synd egentligen? Räknas en ful tanke om en människa eller om jag råkar spotta ut mitt tuggummi på trottoaren? Använder klorin på min vittvätt ibland eller ljuger för grannen att hans nya bil är superfin fast jag egentligen tycker att fronten påminner om ett grisarsel?
Ack ja, ska iallafall fylla några ägg och ge bort. Det måste väl klassas som en fin handling som man inte behöver be om förlåtelse över?

Ha en fin dag!
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback