2,5 månader utan gift

Fortfarande rökfri efter snart 10 veckor. Det låter mer att säga 2 och en halv månad så jag fokuserar på det istället. Tänker på cigaretter varje dag och naturligtvis skulle det vara så gott och mysigt att få röka men se det går ju inte eftersom jag ska vara helt rökfri i resten av mitt liv. Undrar hur länge det dröjer innan en hel dag passerar utan att tanken på cigg dyker upp? Gör mig inte speciellt mycket att andra går ut och röker. Ibland luktar det gott om dom och ibland luktar det vedervärdigt.
Tack och lov har jag äntligen fått tillbaka min lust att ta ett glas vin eller en öl. Har varit i princip torrlagd under dessa veckor (med vissa undantag såklart...) och har inte tyckt att det funnits någon anledning att dricka när jag inte får röka till. Så knäppt egentligen, precis som om man njuter av att straffa sig själv. Men nu verkar det iallafall vara över och ett glas rött smakar ljuvligt igen!
Viktigt också att man har roliga saker att se fram emot och det har jag. Ska bland annat till Idre och vandra med en kompis. En liten weekendresa med en god vän, lite hundträningshelger och bröllop. Icke att förglömma en hel massa sköna turer på hojen.
Under tiden är det bara att leva på så gott det går. Känns ändå så förbaskat skönt att ha tagit tag i något rejält som rökstoppet och faktiskt lyckats. Jag är duktig, så det så!

Ha en bra dag utan långkalsonger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback