Så kan det gå...

De olika stadierna av alkoholintag:

1.
Klockan är strax efter 10 en vardagskväll och du har tagit några glas vin med dina vänninor. Du reser dig för du ska ju upp och jobba nästa morgon. Då säger en av dina kompisar (en arbetslös kompis) att hon bjuder på nästa omgång. Ja vad fasen tänker du, klockan är ju bara barnet.
2.
Det är midnatt, du har druckit mer vin och precis avslutat en diskussion huruvida bartendern är bra i sängen eller inte. Du reser dig för att gå hem men då börjar din inre röst göra sig hörd - jag är ju ute med mina kompisar och vi har så kul. Snart börjar dansen och vad fan, du klarar dig med 5 timmars sömn.
Mera vin!
3.
Ett på natten. Åt helvete med vinet, nu är det tequila som gäller. Du älskar hela världen och dina vänninor allra allra mest. Bartendern är skitsnygg och han är bra i sängen, du bara vet. Aldrig har du heller varit så sensuell och dansat så bra. På väg från toan beställer du in en hel bricka tequila till kompisarna. Du behöver inte så mycket sömn, 3 timmar räcker.
4.
Klockan är två på natten. Nu har du beställt in ett helrör med lakritsshot. Du börjar reta dig på bartendern för han är tykig och ger honom en lavett. Du och dina vänninor bestämmer er för att lämna stället precis på samma gång som vakterna lyfter ut dig. Någon vet ett annat ställe som har öppet ända till morgonen.
Vad fasen, jag får sminka mig lite extra omsorgsfullt imorgon och tugga minttuggummi hela dagen. Jag kan sova igen nästa natt, jag fixar det här.
5.
Fem på morgonen. Förgäves försöker du få tillbaka dina pengar från killen som tatuerat dig (du känner ingen som heter Patrik). Ni drar vidare på efterfest med några underbara 25-åringar som lovar att bjuda på Irish Coffe. Vad fasen, kaffe är bra, du behöver piggna till lite nu.
Det sista du hör innan du somnar på soffan är hur någon skriker - Vi drar till Danmark!
När du kryper ut genom ytterdörren möts du av fyllan (som nu börjar bli bakfyllans) värsta fiende - solen. Det väntade du dig inte va? Du ser folk som är på väg till jobbet eller  är ute och joggar. Din vännina tittar på dig med suddig blick och frågar: Vem fan är Patrik?
Det är i just detta ögonblick man inser, jag är inte 19 år, jag bor inte hemma hos mamma och pappa. Jag har ett jobb att sköta, barn att ta hand om och fy fan, jag ska aldrig mera ta en droppe....


Kommentarer
Postat av: Katrin Nordfors

Hej Helena,
Vilken underbar blogg du har och så kloka visdomsord du får med:)Har tänkt att prova
på det där med yoga men efter att jag läst om
din yoga kurs så tror jag att jag avstår....

Stor Kram
Katrin.

2006-09-22 @ 18:33:28
Postat av: Alexandra

Ett litet citat dagen efter en sådan grej...

"Imorgon är det viktigaste i livet. Kommer till oss vid midnatt helt ren, oförstörd och perfekt och överlämnar sig i våra händer - och hoppas på att vi har lärt oss något av gårdagen."

- John Wayne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback