Toastmadame, med eller utan ost?

Aktiviteten på min blogg har ju inte direkt varit svinhög det sista men det har faktiskt rört sig en del i huvudet sen sist (även om det kanske är svårt att tro).
Helgen kan bli riktigt spännande med tanke på det utlovade vädret. Ska nämligen på bröllop på lördag - utomhus! Bara själva vigseln alltså men det kan blåsa ordentligt i tupén.
Ska vara toastmadame (ja, det heter faktiskt så) och det innebär att man ansvarar för själva tempot under middagen. Därför tänkte jag ha träningsoverall så jag kan röra mig fritt i lokalen. Kommer att köra lite intervallträning mixat med höga svikthopp på stället. En visselpipa har jag också införskaffat så jag verkligen får maximal uppmärksamhet under övningarna. Kommer att bli ett trivsamt bröllop.

Vidare har funderat lite över vår nya regering med tanke på just bröllop. Nu rasar alla fackförbund över de aviserade höjda avgifterna till a-kassan. Det kommer att bli så jobbigt för de som redan är arbetslösa. Har jag missat något eller? Förr var det väl ändå så att fackföreningarna tillvaratog sina medlemmars intressen på arbetsplatsen, ja just arbetsplatsen. Lika löner för lika arbete, ordningsföljder vid uppsägning etc. etc. Nu helt plötsligt cirkulerar allt kring arbetslösa??!!!!
Visst det är jättetrist att vara utan arbete, det har även jag varit under en kortare period. Och är det inte just det som är meningen - att man bara ska vara utan arbete under en kortare period. Om de pengarna som höjd a-kassa drar in tillsammans med andra åtgärder så klart, kan bidra till att fler kommer ut i arbete snabbare så är det väl jättebra. Det är just därför som jag gillar vår nya regering, de fokuserar på att människor ska ha arbete och att möjligheterna för att få arbete ska öka. Skitbra! För vem vill gå hemma och dega när man kan jobba? För inte finns det väl människor som tycker att de tjänar lika bra på att stämpla som att jobba? Det är lite brister i moralen det! Inte är det heller speciellt jysst mot de som verkligen har problem med att få jobb. Ska bli spännande att se vad vår nya regering kan få gjort. Rensningen som redan är gjord med de ministrar som avgått är ju kanon. Inte fan kan man sitta som Kulturminister och anse att det är överkurs att betala TV-avgift.

Ha en fortsatt trevlig afton och håll er inne med tanke på stormvarningen, speciellt riktad till alla er män med kilt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback