Livet efter älgen

Efter en vecka med älgjakt, bokföringskurs och diverse djupa dalar i arbetslivet är det ganska skönt att det äntligen är fredag. Älgjakten lärde mig att älgloppor är riktiga "survivors" oavsett vad man gör med dem. De hänger till och med kvar i kläderna efter både tvättmaskin och torktumlare om än något torra.
Älgar följer inte heller några uppgjorda torra skogsstigar utan klampar helst omkring i mossmark, blöt mossmark som blandas med bäckar som är precis så breda att ett skutt över misslyckas totalt. Däremot blev kantarellskörden enorm. Kommer aldrig mer att hitta tillbaka till svampställena men det gör ingenting för nu klarar vi vinterns behov av det gula guldet. Det ska bli många goda soppor och smörgåsar.
Kroppen har fått en total friskluftschock och i går på bokföringskursen insåg jag att min hjärna är kvar i skogen. Har full förståelse för att revisorer (sifferonanister) ofta ser så gråa och trista ut, man måste ju vara helt slut efter en dags brottande med debit och kredit.
Nåväl, nu stundar helgen och mera utbildning fast av det lite mer upplyftande slaget. Vinprovning! Tänk att denna ädla dryck kan smaka och dofta så annorlunda. Frågade somaliern (eller vad det nu heter) om jag ska bjuda gästerna på någon typ av drink när de dyker upp men se det skulle man inte! Hade annars tänkt mig en liten whiskey eller nåt som river till. Hoppas kunna återkomma på måndag med lite goda vintips!

Trevlig helg och jag refererar till gubben som sa när hans arbetskamrater önskade honom en trevlig helg:
-Äsch, det är väl inget märkvärdigt med helg, en kvarting och ett nyp så är det måndag igen!

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback