Jag vill ha hundhår i bullarna...

Jaha, då har man varit utan hund i 3 månader. Har varit fantastiskt skönt att kunna åka MC hela sommaren utan att behöva lämna bort jycken på pensionat. Att kunna gå och komma som man vill utan att känna pressen över att hunden måste aktiveras och motioneras. Men nu är det inte roligt längre...
Har man levt med hund sedan 12-års åldern är det inget liv utan hund. Saknar träning på klubben och i skogen, saknar till och med hundhåren på golven, den blöta nosen i nyllet när man tror man ska ha sovmorgon och den underbara känslan när man klarat ett spår tillsammans i ösregn. Nej, nu är det dags att en ny familjemedlem flyttar in.

Har varit uppe med tuppen och bakat bullar. Varför känner man sig så duktig när man gjort det? Kommer ihåg en annan gång när jag bakade bullar (händer inte speciellt ofta) och var uppe tidigt en lördagsmorgon och degade på i morgonrock. Precis när jag ska baka ut bullarna upptäcker jag att morgonrocken är full med hundhår. Raskt åkte den av och det blev bullbak i bara mässingen. Det tyckte sambon var jättekul men inte barnen...Dagens ungdom har ingen humor!

I helgen blir det möhippa och det brukar ju bli lugna tillställningar eller inte...Ska iallafall masa mig hem innan gryningen för nu stundar det älgjakt! Söndag och måndag ska vi njuta av naturen och alla älgloppor. Ett äckligt flygfä som av någon konstig anledning finns i mängder i år. Kul för mig som är paniskt rädd för insekter. Men jag ser det som en utmaning och i regel hittar man dom inte i trosorna...

Så trevlig helg på er och ett tips - strö lite bakpulver över bulldegen innan ni börjar baka ut. Blir så fluffigt och fint så.

Kram från Bullfi....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback