Höstdepp

Ännu en vecka har passerat revy. Fredag och helg igen. Vädret är ju fantastiskt trist och deppigheten sitter på axeln och knackar febrilt. Men se då har jag bestämt - att icke! Nu gäller det att aktivera sig med grejer man tycker är roligt. Umgås med människor som ger energi och glädje. Lägga ner tid och omsorg på trevlig helgmat och tvinga sig att inte fastna vid den förbannade dumburken. Denna helg blir totalt utan några fester och det känns riktigt skönt. Det är jättekul med partaj men inte varje helg. Ser också fram emot att få hem min valp den 1:a december och drömmer jättekonstiga drömmar att jag måste gå och köpa babykläder och sånt!!!! Ganska trevlig dock att min hjärna inte bara fokuserar på det som finns under bältet utan ibland faktiskt verkar funka normalt.

Svampsäsongen är inte heller över. Nu är det ju lite sport att röra sig i svampskogen också med tanke på alla älgjägare. Vill man krydda det hela lite extra kan man ju alltid hyra en älgkostym och ge sig ut. Fick ett tips att bara plocka hattarna på de bruna kantarellerna då de har en tendens att bli lite "snoriga" i konsistensen. Supergoda att torka och använda i såsen.

Önskar er alla en trevlig helg och ett litet tips:

Känner man sig deppig och inte kan hitta någon som roar en eller någon man kan skratta åt, ta fram en spegel och lägg på soffbordet. Ställ dig över spegeln och roas över vad mycket löst skinn man har i fejset...Måste dock utfärda en varning, man kan bli deppigare....


Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback