Ny vecka - nya utmaningar

Härligt att få uppleva ännu en gråmulen måndag med regn. Ja, det var faktiskt positivt tänkt. Började morgonen med att säga till mig själv, att oavsett väder, hur mullig du än är, hur knasigt håret än blir idag så ska jag ta mig fan vara nöjd! Egentligen har man ju massor att vara tacksam över varje dag och det vet man ju långt där inne men ibland får man faktiskt tvinga sig att vara just tacksam.

Igår var det glöggmingel och mys hos Owe och Lotta. Tända ljus, kompisar, glögg och en liten pirrande känsla i magen över den kommande julen. Att få vara lite ledig och disponera dagarna utan en massa måsten. Att man sedan har fått en ny luden kompis att tillbringa tid med i skogen gör ju inte saken sämre. Igår morse packade vi frukostmackorna och kaffetermosen och gav oss ut. Det var längesedan, har liksom känts så fånigt utan hund. Vi körde lite skojiga övningar med hunden som i slutändan blir färdiga moment men vägen dit är lååång.

Tänker på Mia som idag är på spa med sin syrra. Ett välbehövligt avbrott i vardagen med småbarn och allt vad det innebär. Hoppas hon har det sagolikt! Bara hon inte torkar fast i någon lerbehandling för jag vill gärna ha tillbaka henne...

Funderar på detta eviga regnandet, det är lite som snor faktiskt. Det kommer hela tiden, är blött och man irriterar sig på det och man kan inte påverka när det ska ta slut. Trött blir man också men det är väl av mörkret och i näsan är det ju inte heller speciellt ljust och glatt kan jag tro. Har inte fått något svar när jag frågat pekfingret...

Önskar er en trevlig vecka och nu är det exakt 20 dagar kvar till julafton!
Tjo hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback