Fastighetsskatten

Totalt ointresserad av politik. Tycker bara det är en massa människor i debattprogram som gillar att höra sin egen röst. (ja, jag vet, är också ganska pladdrig). Försöker man ändå lyssna lite så är det enda som fastnat i mitt huvud fastighetsskatten?!!! Kan det verkligen vara detta valets stora fråga? När hela samhället tycks vara fullt av galningar som slår ihjäl folk till höger och vänster? När det känns som en liten klick människor ska försörja en stor klick människor (beroende på olika anledningar naturligtvis). När det fortfarande finns ungar som slutar skolan utan att kunna läsa? Är då fastighetsskatten det viktigaste eller har jag totalt missat nåt?
Men jag röstar ändå, annars får man ju inte gnälla...

Ikväll är man bjuden på gårdsfest med kräftor och hela apparaten. Ibland tror jag nästan att jag är trevlig eftersom jag får gå på fest så ofta. Ikväll var det visst underskott på tjejer och det får man väl ta som en komplimang att man blev bjuden. Fast medelåldern på den manliga delen ligger nog på runt 55...

För er stackare som inte får gå på fest utan måste stanna hemma med gubben eller tanten levererar jag här några fraser som bör undvikas i det så kallade umgänget...

1. Men alla ser roliga ut nakna!
2. Försök att andas genom näsan.
3. Kan du ge mig fjärrkontrollen?
4. Vet du att taket borde målas om?
5. När är det meningen att det ska vara skönt?
6. Det är bäst att den där läckan är från vattensängen!
7. Berättade jag att min faster Märta dog i den här sängen?
8. Du är nästan lika bra som min före detta.

Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback