Positiva tankar, positiva tankar

Livet är då fyllt av prövningar men i mitt fall får de väl ändå ses som "light" eller så kallade I-lands problem.

En tisdag då mitt sinne skulle fyllas av ett positivt och glatt sinnelag. Börjar med morgonpromenaden i vertikalregn. Åt helvete för varmt klädd så svetten börjar rinna på ryggen ganska snart. En varm färsk hundskit i påse som med en ljummen pust når mina näsborrar vid ihopknytandet av påsen.

En trevligt besök hos gynekologen som pratar en massa facktermer och slänger sig med namn på doktorer hit och dit. Kände mig som en äldre (men snyggare) version av ET och var väldigt glad när allt var över och det konstaterats att i den änden såg allt bra ut. Det är med fasa man går dit och de dagar då man är utrustad med värsta porrfilmsbävern vill man helst inte göra besöket, men idag hade jag planerat lite så skogen var normalansad. Varken för mycket eller för lite - laaaagom....

Resten av dagen har det verkat som om Ryhov stängt någon avdelning för påsklov. Knäppgökar har tilltalat mig, konstiga människor har rört sig på stan och det är märkligt att stollar och fyllon av någon konstig anledning dras till mig som flugor till en koskit. Eller så är det inte konstigt, jag kanske ser extremt snäll ut eller?

Avslutade iallafall dagen med att köra på fula kärringar på ICA med kundvagnen och faktiskt kändes det som en väldigt bra avslutning på dagen.

Ikväll blir det tidigt i säng med en god bok. Känner mig ruggig och frusen men vet att våren är på ingång. Imorgon är en annan dag och skulle det bli en konstig dag till så kan den alltid avslutas på ICA med lite kundvagnsterror.

Hej hopp, ha en skön kväll!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback